האבות – המגזין של האבות בישראל, כי גם להם יש הרבה מאוד על הראש ביומיום, צריך מקום לפרוק

חטיפים לתינוקות – הטוב, הרע והרגלים שכדאי לוותר עליהם

אם יש לכם תינוקות, אתם וודאי מזדהים עם ההתלבטות לגבי מה לעשות בעניין החטיפים עבורם. מצד אחד, המלצות התזונה כן ממליצות על ארוחות ביניים קטנות ומצד שני, אומרים שלא מומלץ לדחוף אוכל סתם. אז מה נכון? אלו חטיפים לתינוקות הם בריאים ועל מה כדאי לוותר? ומאיזה הרגל כדאי מראש שנמנע. 

התינוק זקוק לארוחות קטנות לא לנשנושים כל היום

מכירים את ההרגל הזה שלנו שלפעמים רק בגלל שמשעמם חוטפים משהו מהמקרר? מחפשים מה לנשנש? מסתבר שהורים רבים, מעבירים את ההרגל הרע הזה הלאה גם לתינוקות שלהם. יוצאים לגינה – נותנים חטיף, נוסעים לאנשהו – נותנים שקית של במבה, התינוק בוכה או מראה סימני שעמום? דוחפים לו משהו לאכול "שיהיה  לו במה להתעסק" ולהשאיר אותו רגוע. צורת האכלה כזו, אינה מתחשבת בסימני הרעב והשובע של התינוק ואף עשויה לגרום לעלייה מיותרת במשקל, בנוסף לעובדה שכל החטיפים הללו לרוב מלאים בסוכר או נתרן או שניהם….

אז מה הדרך הנכונה לנהוג בכל מה שקשור לארוחות הביניים של התינוק? קודם כל להמנע מלתת לו/ לה חטיפים ונשנושים בכל הזדמנות. נסיעה מחוץ לבית היא לא תירוץ לחטיף וגם לא משחק בגינה. קחו במקום זאת בקבוק מים וספקו לילד צעצועים או אינטרקציה אתכם או עם ילדים נוספים בעת היציאה מהבית.
קימו שגרת ארוחות ביניים מובנית מראש תוך שמירה על מרווח של 3-4 שעות בין ארוחה לארוחה ונסו להכין ולתכנן את הארוחות הקטנות הללו מראש עד כמה שניתן. כך לא תיפלו לפתרון הקל יותר של לקנות חטיף מתועש בסופר. 

אז מה נכון לתת בתור ארוחת ביניים?

ארוחת ביניים מזינה וטובה צריכה לכלול ראשית כל מרכיבים בריאים- חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים. היא צריכה להיות קטנה אך משביעה. ללא תוספת מלח או סוכר וכמובן מותאמת ליכולת האכילה של התינוק הפרטי שלכם. זכרו כי גם בפירות יש סוכר ועל כן, מומלץ גם להגביל אותם מבחינת הכמות שנותנים לתינוק כארוחת ביניים. לחילופין, ניתן להכין ירקות חתוכים לחתיכות קטנות שתקחו אתכם מראש בתוך קופסה או להכין מאפינס על בסיס ירקות עם מעט קמח. 
ככלל אוכל ביתי עדיף ולא חטיפים מכיוון שאתם יכולים לשלוט בצורה טובה יותר על המרכיבים. 

אבל זה לא אומר שצריך לקחת את ההמלצה הזו לקיצוניות. אם נתקעתם מחוץ לבית ללא מנות שהכנתם מראש או שאתם בחופשה ואין לכם אפשרות כרגע להכנות מרובות, גם לקנות חטיף ולתת אותו בשעת ארוחת הביניים הייעודית, זה בסדר גמור. פשוט הקפידו לקרוא היטב מה כתוב על האריזה. 

מה חשוב לחפש על האריזה של החטיף לתינוק שלכם?

אם כבר החלטתם לקנות חטיף, חשוב מאוד לקרוא מה כתוב על האריזה מכל צדדיה. אל תסתפקו בטייטלים מפוארים כמו מכיל שיבולת שועל, או – ללא צבעי מאכל. הרבה פעמים אלו אכן לא נמצאים אך במקומם תמצאו כמות נכבדת של סוכר או נתרן. לכן, חשוב לקרוא גם את המרכיבים של המוצר. השאיפה היא שרכיבים בריאים יותר דוגמת ירקות, חלבונים שונים, מים, ושומנים בריאים ייפתחו את הרשימה כי אז ברור שעיקר המוצר מבוסס עליהם.
עוד דבר שחשוב שתקראו, היא הטבלה התזונתית של המוצר. שימו לב לערכים המצויינים עבור מנת הגשה או גודל השקית הספציפית שאתם מחזיקים. מרבית היצרנים כיום נותנים מידע על הערכים גם בהתאם לכמות ההגשה וגם לפי 100 גרם. אם במנת ההגשה כמות הסוכרים במוצר, או הנתרן מופיעה במספר דו ספרתי – זה הזמן לוותר על המוצר אחר כבוד. גם מבחינת שומנים, לא מספיק לבדוק את הכמות הכוללת אלא גם את הפירוט של השומנים. השאיפה היא, שכמות השומנים הבלתי רווים תהיה גבוהה יותר וכמות השומנים הרווים תהיה שווה לאפס.

צוות האבות

צוות האבות

צוות האבות מורכב מכמה אבות ישראליים אשר רוצים לספר לכם את הדברים החשובים ביותר בעולם שלהם, מהיומיום ועד לעולם המשפחה שלהם.

יש לך מה להגיד על זה?