האבות – המגזין של האבות בישראל, כי גם להם יש הרבה מאוד על הראש ביומיום, צריך מקום לפרוק

נסיעה משפחתית בטוחה

מספר הרכבים עולה בהתמדה על הכביש מביא לכבישים שהופכים צפופים יותר עם כל שנה שעוברת, והאתגר מעלה באופן קבוע את הסיכוי לתאונה ושם דגש מחודש על אביזרי הבטיחות הקיימים ברכב

אין באמת אפשרות להעריך כמה אנשים ניצלו ממוות או תאונה קשה בזכות מערכת בטיחות כזו או אחרת המותקנת ברכב שלנו. אם בעבר, שיפור הבטיחות בנסיעה הושג באמצעות שדרוג עובי הפח המשמש לבניית הרכב, או בניית שלדה עמידה ויציבה יותר. כיום, משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות ופיתוחים חדשניים על מנת לשמור על נוסעי הרכב. בשנים האחרונות תחום בטיחות הרכב, שם לעצמו כמטרה ויעד ברור להוריד ככל הניתן את מספר תאונות דרכים או לכל הפחות להפחית למינימום את הנזק ואת הפגיעות הנגרמות כתוצאה מהן.
אז על אילו מערכות בטיחות מדובר? ומה תפקידה של כל אחת? אנחנו כאן עם כל הפרטים.

חיישני מרחק: מערכת חיישני מרחק קיימת כיום ברוב הרכבים, ולעיתים היא משולבת עם מערכת זיהוי סטיות מהנתיב או עם מצלמת רוורס. המערכת למעשה מתריעה לנהג על כל עצם קרוב. נוסף על כך, היא מציגה את האזור ברכב הנמצא הקרוב ביותר. המערכות המתקדמות, אף משמיעות צליל בתדירות שונה על פי הקרבה של העצם אל כלי הרכב, ככל שהעצם יתקרב יותר, תדר הצליל יגבר.

מערכת  ABS ברכב:  מערכת ABS ברכב היא מערכת חובה בכל הרכבים מהעשור האחרון. ניתן לזהות את קיומה ברכב במקרה של  בלימה בעוצמה חזקה ומרגישים רעידות על דוושת הבלם ולעתים יתלוו גם רעשים. תפקידה של המערכת למנוע את נעילת הגלגלים בעת בלימת חירום, וכך למנוע איבוד שליטה על הרכב בעת הבלימה. הדבר יכול להיגרם כתוצאה ממספר סיבות כגון החלקה על כביש רטוב, בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה או נעילת גלגלים בשל בלימה פתאומית.

מערכת ESP ברכב: מערכת בקרת יציבות המבוססת על מערכת ABS ברכב בתוספת תוכנה מיוחדת וחיישני בקרה. חשיבותה של מערכת זו נעוצה במיוחד במקרים של החלקה, ביצוע פנייה באופן אשר אינו תואם את מהירות הנסיעה או תנאי הדרך, תמרון פתאומי או כל פעולה העלולה לערער את יציבות הרכב על הכביש. מערכת זו מותקנת בכל כלי הרכב משנת 2010. קיימת הוכחה כי היא מקטינה בצורה ניכרת את שיעור הנפגעים בתאונות מסוג זה.

מערכת בלימת חירום אוטומטית AEB: מערכת המפעילה בצורה עצמאית את הבלמים כדי למנוע התנגשות או לכל  הפחות מורידה את המהירות ואת עוצמת הפגיעה. ייחודיות המערכת כאשר היא לא מזהה תגובה אצל הנהג לאחר מתן התראה אז תוכל המערכת להפעיל את הבלמים באופן עצמאי. כעת היא נכנסת בהדרגה ברכבים חדשים ועדיין לא מוצעת בכל דגם.

היגוי אקטיבי LKA: נקרא גם  "סייען שמירת נתיב" ומבוסס על מערכת התרעת סטייה מנתיב הנסיעה (LDW). מערכת זו מזהה את סימוני הכביש ותפקידה להתריע על סטייה מנתיב הנסיעה או במקרה של ירידה לשוליים. כאשר המערכת מזהה שהמכונית עומדת לסטות מגבולות נתיב הנסיעה היא מפעילה התרעה קולית, או אור קולית, וברכבים מסויימים אף מרעידה את גלגל ההגה.

התרעת התנגשות FCW: ניתן ע"י התרעה קולית, או אורקולית, במצב בו קיימת התקרבות מסוכנת ומהירה  מידי לרכב נע או לעצם קשיח.  יכולה להיות מרכיב אינטגרלי ממערכת הבלימה האוטונומית, אך לא להפך. כיום ישנן מערכות שונות ומגוונות ויש לשים לב להבדלים ולשוני בין הדגמים השונים. הדבר קשור לסוג החיישנים (מצלמה, רדאר, לייזר, אינפרא אדום) מה שמשפיע  על רמת הדיוק ויכולת הזיהוי של המערכת. כמו כן קיימות מערכות מתקדמות ומתוחכמות יותר כוללות זיהוי הולכי רגל וזיהוי רוכבי אופניים ותמרורים.

צוות האבות

צוות האבות

צוות האבות מורכב מכמה אבות ישראליים אשר רוצים לספר לכם את הדברים החשובים ביותר בעולם שלהם, מהיומיום ועד לעולם המשפחה שלהם.

יש לך מה להגיד על זה?